Millenniumi Földalatti Vasút 2000 Forint

Numizmatikai információk

Értesítsen, amikor feltöltünk egy ilyen terméket:

Értesítést kérek!

Ország: Magyarország (Európa)
Sorozat:Sorozatba nem tartozó darabok
Téma: Millenniumi Földalatti Vasút
Típus: Emlékpénz
Címlet: 2000 Forint
Anyag: Réz-nikkel
Súly: 27 g
Átmérő: 39,6+26,4 mm
Előlap: Az emlékérme előlapjának központi motívuma a Millenniumi Földalatti Vasút egyik megállójának metszetét ábrázolja egy XIX. századi rajz alapján. A megálló ábrázolása egyértelműen láttatja a kéregvasút jellegzetességét, a földfelszíntől való rövid távolságát. A megálló műszaki megjelenítését korabeli ruhákba öltözött alakok teszik élővé. Az előoldalon továbbá a törvényes fizetőeszközök kötelező éremképi elemei is megjelennek, jobbra igazítva, fent a „MAGYARORSZÁG” felirat, alatta egymás alatti két vízszintes sorban a „2000” értékjelzés és a „FORINT” felirat. Az érme alján, bal oldalon a „BP.” verdejel látható.
Hátlap: Az emlékérme hátlapján központi motívumként a földalatti vasút (Budapesti Földalatti Közúti Villamos Vasút Rt., BFKVV-féle) faburkolatú motorkocsija látható oldalnézetből ábrázolva. Felette két vízszintes sorban a „MILLENNIUMI FÖLDALATTI” és a „VASÚT” felirat, alatta, bal oldalon a Kisföldalatti megnyitásának „1896”-os évszáma, jobb oldalon a „2021”-es verési évszám olvasható. Bitó Balázs iparművész mesterjegye a kocsi oldalán felcsavarozott rézbetűként ábrázolva jelenik meg. Az emlékérme szélén a földalatti megállók nevét szegélyező Zsolnay-csempeminta ábrázolása látható.
Perem: Sima
Leírás: Budapest, 2021. április 30. – A Magyar Nemzeti Bank a Millenniumi Földalatti Vasút, közismertebb nevén a kisföldalatti megnyitásának 125. évfordulója alkalmából 2000 Ft névértékű színesfém emlékérmét bocsát ki 2021. május 3-án. Az MNB emlékérme-kibocsátási programjában most először jelenik meg olyan érme, amely esetében a négyszögletes forma gépi patinázott kivitellel társul. A különleges emlékérmét a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum szakmai közreműködésével Bitó Balázs iparművész tervezte. 1896. május 2-án Budapesten indult első útjára a millenniumi földalatti vasút, az európai kontinens első földalatti villamosa. A nagyszabású, országos, ezredévi kiállítás megnyitására készült földalatti vasúton Ferenc József uralkodó is utazott. Építésekor a korszak legmodernebb építési megoldásait alkalmazták, többek között az ipari szintű vasbeton technológiát. A vasúton automata mechanikus biztosítóberendezés akadályozta meg a kocsik egymásra futását. Az eredeti kocsik a világon egyedülálló módon – persze többszöri felújítással – 77 évig, a vonal 1973-as korszerűsítéséig közlekedtek. A népszerű nevén Kisföldalatti az Andrássy úttal együtt 2002 óta a világörökség részét képezi. Forrás: MNB
Tervező: Bitó Balázs
Motívum: Jármű, Vonat
Az "Értéke" oszlopban az oldalunkon 2018 óta regisztrált legmagasabb elkelési-, vagy eladási árat mutatjuk, figyelembe nem véve az elkelés dátumát, vagy további speciális terméktulajdonságokat (pl. állapot, hibák, eseti átdolgozás, stb.). Mivel az értéket leginkább az aktuális piaci trendek határozzák meg, ezért a megjelenített értékek csak viszonyítási alapként értelmezhetők, mintsem aktuális piaci árként.

Ajánlatok: