Miléniová podzemná železnica 2 000 Forint

Numizmatické informácie

  • Millenniumi Földalatti Vasút 2000 Forint
  • Millenniumi Földalatti Vasút 2000 Forint

Upozorniť ma, keď nahráme takýto produkt:

Chcem upozornenie!

Krajina: Maďarsko (Európe)
Séria:Nesériové kusy
Téma: Millennium Underground Railroad
Typ: Pamäť
Názov: 2000 Forint
Materiál: Meď-nikel
Hmotnosť: 27 g
Priemer: 39,6+26,4 mm
Predná strana: Az emlékérme előlapjának központi motívuma a Millenniumi Földalatti Vasút egyik megállójának metszetét ábrázolja egy XIX. századi rajz alapján. A megálló ábrázolása egyértelműen láttatja a kéregvasút jellegzetességét, a földfelszíntől való rövid távolságát. A megálló műszaki megjelenítését korabeli ruhákba öltözött alakok teszik élővé. Az előoldalon továbbá a törvényes fizetőeszközök kötelező éremképi elemei is megjelennek, jobbra igazítva, fent a „MAGYARORSZÁG” felirat, alatta egymás alatti két vízszintes sorban a „2000” értékjelzés és a „FORINT” felirat. Az érme alján, bal oldalon a „BP.” verdejel látható.
Zadný kryt: Az emlékérme hátlapján központi motívumként a földalatti vasút (Budapesti Földalatti Közúti Villamos Vasút Rt., BFKVV-féle) faburkolatú motorkocsija látható oldalnézetből ábrázolva. Felette két vízszintes sorban a „MILLENNIUMI FÖLDALATTI” és a „VASÚT” felirat, alatta, bal oldalon a Kisföldalatti megnyitásának „1896”-os évszáma, jobb oldalon a „2021”-es verési évszám olvasható. Bitó Balázs iparművész mesterjegye a kocsi oldalán felcsavarozott rézbetűként ábrázolva jelenik meg. Az emlékérme szélén a földalatti megállók nevét szegélyező Zsolnay-csempeminta ábrázolása látható.
Fringe: Hladké
Popis: Budapešť, 30. apríla 2021 – Magyar Nemzeti Bank vydá 3. mája 2021 pri príležitosti 125. výročia otvorenia podzemnej železnice Millenium Underground, známejšej ako Malé podzemie, 2000 HUF neželezných pamätných mincí. Prvýkrát sa v programe emisie pamätných mincí MNB objavuje po prvý raz minca, v ktorej sa spája obdĺžnikový tvar so strojovo patinovanou úpravou. Špeciálnu pamätnú medailu navrhol priemyselný umelec Balázs Bitó s odbornou pomocou Maďarského múzea techniky a dopravy. 2. mája 1896 vyštartovala v Budapešti na svoju prvú cestu podzemná dráha Millenium, prvá podzemná električka na európskom kontinente. Monarcha József Ferenc cestoval aj podzemnou dráhou pripravenou na otvorenie rozsiahlej národnej výstavy milénia. Pri jeho výstavbe boli použité najmodernejšie konštrukčné riešenia tej doby, vrátane železobetónovej technológie priemyselnej úrovne. Na železnici zabraňovala vozňom proti sebe automatické mechanické zabezpečovacie zariadenie. Pôvodné autá jazdili vo svete jedinečným spôsobom – samozrejme s niekoľkými renováciami – 77 rokov, kým linku v roku 1973 nezmodernizovali. Populárne známy ako Kisföldalatti je spolu s Andrássy út súčasťou svetového dedičstva od roku 2002. Zdroj: MNB
Dizajnér: Bitó Balázs
Motív: Vozidlo, Vlak
V stĺpci Hodnota zobrazujeme najvyššiu výpredajovú alebo predajnú cenu zaznamenanú na našej webovej stránke od roku 2018 bez zohľadnenia dátumu predaja alebo iných špecifických vlastností produktu (napr. stav, chyby, občasné revízie a pod.). . Keďže hodnota je do značnej miery určená aktuálnym vývojom na trhu, zobrazené hodnoty možno interpretovať iba ako referenčnú hodnotu a nie ako aktuálnu trhovú cenu.

Veci na predaj: